۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۱۰۵۸۴
امام جمعه اهواز:

دست هر تجاوزگری را قطع می کنیم | دولت برای مهار گرانی‌ ها برنامه داشته باشد

دست هر تجاوزگری را قطع می کنیم | دولت برای مهار گرانی‌ ها برنامه داشته باشد
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: برای دفاع از سرزمین خود کاملا آماده هستیم و دست هر متجاوزی را قطع خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در خطبه‌های نمازجمعه امروز اهواز با بیان اینکه دشمنان اسلام به دنبال سست کردن بنیان خانواده هستند، اظهار داشت: حیاء یکی از آداب معاشرت و سکوی پرش به سوی همه خوبی‌ها است که از تقوا، خوف و ورع عام‌تر بوده و همه خوبی‌ها را به دنبال خود می‌کشد، اگر انسان با چنین خصلتی تربیت شود دیگر نیازی نیست دیگر ارزش‌های دینی را مطالبه کنیم و در عین حال با از دست دادن آن، اهل شر خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه حیاء خود را در گفتار، رفتار و چشم نشان می‌دهد، تصریح کرد: دشمنان بر روی اعتیاد و شهوترانی سرمایه گذاری بسیاری کردند و به هنگام ناامیدی از جامعه اسلامی به دنبال تضعیف مسائلی خواهند بود که عزت و بزرگی را برای مسلمانان به ارمغان آورده است که در این باره شهوترانی، کشور ۷۰۰ ساله اندلس را علی رغم بی نتیجه بودن جنگ‌های بسیار، ویران ساخت.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه دشمن از اول انقلاب اسلامی بی رحمانه خصلت حیاء را مورد هجمه قرار داده است، افزود: حاضر هستیم درباره وجوب حجاب مناظره تلویزیونی داشته باشیم، خانواده‌ها توجه داشته باشند که دشمن بر روی حیاء و حجاب دست گذاشته تا خانواده مسلمان را بی ارزش کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه وظیفه دستگاه قضا و مسؤولان مبارزه با فساد و اختلاس است، عنوان داشت: از مسؤولان باید مبارزه با اختلاس و فساد را مطالبه کنیم تا شاهد جابجایی میلیارد‌ها سرمایه مردم نباشیم، چنین مسأله‌ای را بار‌ها در تریبون نماز جمعه مطرح کردیم، اما در عین حال وظایف فردی و اجتماعی را نباید فراموش کنیم.

وی بیان داشت: جوانی که در عنفوان جوانی قرار دارد با توجه به مشکلات جاری از جمله فرهنگ غلط جامعه قادر به ازدواج نیست، اما وقتی بی حجابی و بدحجابی و یک خودنمایی را در جامعه ببیند باید چکار کند از سوی دیگر جوانی که ازدواج کرده با مشاهده چنین صحنه‌هایی نسبت به همسر بی توجه شده و در پایان شاهد افزایش آمار طلاق خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه نهادینه کردن حجاب باید از مسؤولان و ادارات دولتی آغاز شود، افزود: ادارات دولتی و مجموعه‌های دولتی چارچوب و قالب خاصی برای امر حجاب داشته و در محدوده آن حرکت کنند حتی در کشور‌های لائیک و غیر اسلامی به دنبال تعیین حد و مرز برای حجاب و پوشش هستند نه اینکه در برابر هنجارشکنی‌ها بی تفاوت باشیم.

امام جمعه اهواز، بی تفاوتی متدینان و مؤمنان نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی به بهانه عدم پشتیبانی و حمایت را غیرقابل قبول دانست، تصریح کرد: امام حسین (ع) جان خود را برای احیای اسلام تقدیم کرد، پس چه اشکالی دارد برای احیاء آموزه‌ها و ارزش‌های دینی سختی‌ها را تحمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه راه مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی در بگیر و ببند نیست، ادامه داد: مردم فقط و فقط تذکر زبانی بدهند از سوی دیگر دستگاه قضا و مسؤولان نسبت به وظیفه شان درباره هنجارشکن‌ها حساب ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه توجه به آسیب دیدگان سیل خواسته مردم است، عنوان داشت: دولت برای مهار گرانی‌های افسارگسیخته برنامه داشته باشد، هر روز و هر هفته شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم؛ چرا باید در یک مسیر شاهد چندین قیمت باشیم؟ در این باره تعزیرات حکومتی چکار می‌کند؟

امام جمعه اهواز در پایان سخنان خود در رابطه با سرنگونی پهپاد آمریکایی گفت: مرز‌های ما خط قرمزمان است، هر بیگانه‌ای که به مرز‌های آبی، خاکی و هوایی ما تعرض کند، بداند با تمام قدرت در پی نابودی اش خواهیم بود، از سوی دیگر آمریکا بداند تنها راه، احترام به تمامیت ارضی و منافع ملی ما است و برای دفاع از سرزمین خود کاملا آماده و دست هر متجاوزگری را قطع خواهیم کرد./۹۴۵۶/پ202/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات